post_Sale

10 דברים שאתם חייבים לדעת על קניית בגדים בסוף עונה ויחסכו לכם המון כסף

שתפו את הפוסט

מכירות סוף העונה הן הזדמנות מעולה לרכוש בגדים במחירים זולים, גם כאלה שיתאימו לעונה הבאה. בישראל אין תאריכים קבועים לסוף עונה, אז איך בכל זאת תזהו מתי זו מכירת סוף עונה אמתית? והאם שווה לחכות לסופי העונה?

עקבו אחרי התאריכים

בישראל, תאריכי סוף העונה אינם קבועים לגמרי אך הם בד"כ ידועים בגדול ונקבעים על פי עונות השנה. תכנון נכון יכול לחסוך לכם כסף רב. נצלו את מבצעי סוף הקיץ לפני שיסתיימו, והתחילו כבר לתכנן את רכישות החורף. אין שום סיבה לרכוש את אותו המוצר במחיר כפול.

בנוגע למועד תחילת עונת המבצעים, החברות מתחרות ביניהן על הבכורה, כך שאת ניצני הסיילים ניתן כבר לראות לעיתים עוד באמצע העונה. אך פעמים רבות המבצעים הללו אינם אלא נסיון שיווקי לייצר מכירות כשהתועלת לצרכן קטנה יחסית עם אחוזי הנחות נמוכים (כ-30%, או 50% על פריט שני שאמנם נשמע הרבה אבל זה שווה ל-25% הנחה בלבד).

באירופה, לעומת זאת, תאריכי הסיילים נקבעים בחוק והם קבועים וחוזרים על עצמם מדי שנה. בארה"ב הסיילים חוצים את מעגל השנה, החל מיום הזכרון שלהם בסוף מאי, שהפך באופן תמוה ליום שופינג לאומי, דרך יום העצמאות בתחילת יולי, הבלאק-פריידי (והסייבר-מאנדי שצמוד לו) בתחילת נובמבר, וכמובן מבצעי סוף השנה האזרחית בדצמבר.  גם בסין, ישנם תאריכים קבועים לסיילים כגון יום הרווקים הסיני (11/11) ומבצעי סוף השנה והחגים. הדבר משמעותי לנו כישראלים כמובן ברכישות אונליין.

בקרוב נעלה מאמר מסודר המסקר את התאריכים שכדאי לשמור בחו"ל ובמיוחד באתרי הסחר הגדולים. הצטרפו עכשיו לרשימת התפוצה כדי שלא תפספסו

שימו לב לאותיות הקטנות

מבצעי סוף העונה משתנים בין חנות לחנות, ולאורך תקופת המבצע, בעומק ההנחה (מ-30-70% הנחה), ברוחבה (על כמה מוצרים מהחנות ההנחה תקפה) ובאותיות הקטנות (כמו *עד* 70% הנחה).

בישראל סופי העונה מגיעים בהדרגה. בדרך כלל המבצע יתחיל בפריט שני ב-30% הנחה, ממשיכים ב"עד 50% הנחה" ומסיימים ב-"50% הנחה על כל החנות" (או בקומבינציות דומות). אז שימו לב לאותיות הקטנות, וקחו בחשבון שאם נתקלתם בסייל של "עד 70% הנחה", אתם יכולים לגלות שרוב ההנחות נעות סביב 20%-30% וההנחה המקסימלית חלה על מעט מאוד פריטים.

לחילופין, תוכלו לגלות בשלב זה של סוף סוף-העונה, כי במקביל להנחות הגדולות על חלק מהפריטים, רוב החנות כבר עם קולקציית העונה הבאה במחירים גבוהים מאוד, תוך הנחה כי לא תשימו לב, ואחרי שתמדדו כבר היד על כרטיס האשראי תהיה קלה יותר. אז ההמלצה היא לבדוק את תג המחיר לפני שמודדים ולא אחרי, כך השיקול יהיה יותר רציונלי.

תכנון מראש

כמו בכל קניה, גם רכישות בסוף עונה שווה לתכנן מראש. החנויות ההומות והתחושה (המוטעית בד"כ) שניתן לקנות הכל בזול מקשה על קבלת החלטות מושכלות. לכן תמיד, לפני שיוצאים מהבית עדיף לפתוח את הארון ולהחליט מראש מה חסר לכם ומה תרצו לקנות.

אם אתם רוצים להשקיע ולחסוך לעצמכם לא מעט כסף,  כדאי לעבור בחנויות האהובות עליכם לפני סוף העונה, לבחור מראש את הפריטים שאתם רוצים וגם לבדוק את המחירים. כך תדעו אם זה באמת סוף עונה, או שהמחירים עלו "במקרה" רגע לפני המכירה.

לא תמיד כדאי לחכות ממש לסוף סוף העונה

שאלה נוספת שעולה במבצעי סוף עונה היא האם כדאי לחכות לסוף סוף-העונה, כשרמת ההנחות בשיאה (בד"כ כ-50% על כל החנות, או עד 70%) או לקנות בשלב מוקדם יותר בו ההנחות קטנות יותר אך ההיצע רחב יותר.

מחיר ההמתנה לסוף המבצע הוא כמובן התרוקנות המדפים, והמלאי שאוזל ויתכן שלא ישארו לכם המידות או הפריטים שרציתם. לכן להבא, יתכן ושווה לחלק ולרכוש בשלב מוקדם יותר של המבצע חלק מהפריטים שמאוד חשובים לכם (במחיר מעט גבוה יותר) ואת השאר להשאיר למבצעי העומק של סוף העונה גם אם להסתכן בהעדר מלאי.

סוף עונה לילדים

לבגדי בסיס אין עונה

מכירת סוף עונה היא הזדמנות מעולה לרכוש פרטי בסיס איכותיים שיחזיקו מעמד זמן ארוך ויתאימו לך ולילדים למגוון אאוטפיטים.

ככלל, עצה שכדאי ליישם תמיד ובפרט בסוף עונה. תמיד כדאי שיהיו לכם בארון את הפריטים הבסיסיים שהם חובה כמו חצאית או שמלה בצבעים בסיסיים של שחור לבן , מעיל וחולצות שאפשר להתאים לפרטי הבסיס. כך תמנעו ממצב שאתם תקועים עם בגד בארון שלא מתאים לשום דבר אחר. מכירת סוף עונה יכולה להיות הזדמנות מעולה לרכוש פרטים בסיסיים איכותיים שיחזיקו מעמד זמן ארוך, ועליהם לבסס את שאר הבגדים בארון.

קנו בזול לשנה הבאה

זה נכון לכל משפחה, אבל במיוחד במשפחות גדולות, תמיד שווה לרכוש בגדים קדימה, ואפילו לרכוש את אותו הבגד בכמה מידות במקביל.

מידות הבגדים של הילדים משתנות במהירות, ולכן מידה אחת תתאים לשנה זו, והשניה לשנה הבאה ואם לא ילד אחד ילבש את הבגד… מן הסתם יתאים הבגד לאחיו הקטן בשנה הבאה. כך שהחסכון המשפחתי המצטבר יהיה גדול בכל מקרה.

הדבר נכון במיוחד בבגדים יקרים כמו מעילי חורף, אין שום הגיון כלכלי לרכוש מעיל חדש במאות שקלים בתחילת העונה הבאה, אם אפשר לרכוש אותו בחצי המחיר כבר היום, ושינוח קצת בארון. בנוסף, לעיתים עולה מדרג ההנחות ככל שרוכשים יותר פריטים, או כשסכום הקניה הכולל עולה. לכן משתלם לעשות קניה משפחתית בבת אחת לכל הילדים ולא לפצל את הקניה. גם אם מתעורר צורך בבגדים לאחד הילדים במהלך שיא העונה (ותמיד יש ילד שחסר לו משהו) לעיתים שווה להמתין קצת ולרכוש לכולם יחד במחירים שפויים יותר.

כמות או איכות

האם עדיף לרכוש מותג יקר שעכשיו בהנחה גדולה, או שמא כמות גדולה של בגדים ממותג זול יותר?

זוהי שאלת השאלת, אך אין עליה תשובה ברורה. לפעמים עדיף לרכוש בגדים זולים יותר בכמויות גדולות מאשר בגד ממותג יקר יותר, גם כשהוא בסוף עונה. הרי ממילא הבגדים מתבלים ולא תמיד ניתן לשמור אותם מילד לילד. מאידך לעיתים בסוף העונה תוכלו לרכוש מוצרים איכותיים יותר במחיר משתלם. בסופו של יום זוהי החלטה שלכם, כי לשתי האפשרויות יתרונות ברורים. היתרון בקניה בכמות גדולה הוא שתוכלו לסיים את הקניות לאותה עונה בהוצאה נמוכה יחסית, וליהנות ממגוון רחב של בגדים, אך החיסרון הוא שרוב הבגדים הפחות איכותיים לא יחזיקו מעמד יותר מעונה, ותצטרכו ממילא לצאת שוב לשופינג בעונה הבאה. היתרון בבגדים איכותיים הוא בכך שהם מחזיקים מעמד יותר זמן (או לפחות אמורים), לפעמים אפילו שנים.

אל תשכחו לבדוק אונליין

רכישת בגדים אונליין הפכה לחלק מתרבות הצריכה שלנו, ופתחה בפנינו הזדמנויות לרכישה בזול שעד לפני כמה שנים לא דמיינו.

מכירות סוף עונה קיימות גם באתרי האונליין בארץ ובחו"ל, ולפעמים יש בהם הצעות שאין בחנויות, או שההצעות בהם זולות יותר גם לעומת הנחות סוף העונה שמציעות החנויות. מצד שני, קנייה בחנות כוללת מדידה וכך מצמצמת את האפשרות שהבגד לא יתאים ואתם תישארו עם בגד זול אבל לא לביש.

כפל הנחות

חלק מהרשתות וחנויות הבגדים נותנות בסוף העונה כפל הנחות, לדוג' הנחות יום הולדת. בדקו את זכאותכם לפני סוף העונה. בקניה למשפחה גדולה, הנחה משולבת כזו יכולה לחסוך לכם מאות שקלים.

חו"ל זה כאן

בשנים האחרונות הישראלים גילו בישראל את מכירות הבלאק פריידי והצטרפו בשמחה לחגיגות של הנחות הענק שנהוגות בנובמבר בכל רחבי העולם.

הקמעונאים בארץ זיהו את הסחף הגדול של הצרכנים, חוו ירידה משמעותית במכירות והבינו שהם חייבים להציע הנחות שיתחרו באלה שמציעים בחו"ל. "שופינג IL", התשובה הישראלית לבלאק פריידי התחילה בקטן, אבל בשנה האחרונה גדלה משמעותית וסחפה רשתות וחנויות רבות בארץ שהציעו הנחות משמעותיות יומיים או שלושה לפני תחילת הבלאק פריידי בארה"ב ובאירופה.

לסיכום

מכירות סוף עונה הן הזדמנות מצוינת לרכוש בגדים בזול, אבל גם כשרוכשים בסוף עונה חשוב לעשות קנייה מושכלת שבאמת תצמצם את סעיף ההוצאה על הביגוד של המשפחה. הטיפים שהבאנו בכתבה יעזרו לכם ליהנות מההזדמנות בלי להתפשר על המראה הכללי שלכם.

שתפו את הפוסט

אל תפספסו שום מאמר
הטבה או הנחה!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו

משלוח
עד הדלת

תוך 2-5 ימי עסקים

משלוח עד פתח הדלת (או משלוח מוזל יותר לנקודות ההפצה של צ'יטה).

משלוח חינם בקניה מעל 450

החזרה קלה

אנחנו נשלח אליך שליח על חשבוננו לאסוף את המוצר חזרה.

תוכל/י להחזיר את המוצר תוך 60 יום(!) ולקבל את מלוא הכסף בחזרה. 

החזר כספי מלא

רוצה להחזיר את המוצר?
לא משנה אפילו למה.

תוכל/י להחזיר את המוצר תוך 60 יום(!) ולקבל את מלוא הכסף בחזרה. אפילו המשלוח עלינו.

תשלום מאובטח

אתר מילי מאובטח בתקן PCI המחמיר ביותר בארץ.

זה אומר שאנחנו לא שומרים את כרטיסי האשראי שלך בכלל, אלא הם נשלחים לסליקה בחברת האשראי ונמחקים באותו הרגע.

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו

ולא תפספסו שום מאמר או טיפ שיכול לחסוך לכם המון