חסכון בהוצאות רכב

8 טיפים לחסכון גדול בהוצאות רכב

שתפו את הפוסט

כל משפחה עם ילדים מכירה את המשוואה הזו – משפחה גדולה שווה רכב גדול. כי מה הטעם להחזיק בכלי רכב, אם אי אפשר לצאת לטיול משותף וליהנות ביחד מהמשפחה המפוארת שהקמתם? אבל רכב גדול משמעותו הוצאות רכב גדולות יותר. אז איך בכל זאת מחזיקים רכב גדול ולא טובעים בהוצאות? בכתבה הבאה נשתף אתכם בכמה טיפים שיעזרו לכם לצמצם את ההוצאות ולחסוך אלפי שקלים בשנה.

בישראל ההוצאה על אחזקת רכב גדול גבוהה מאוד, ויכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים בשנה. ביטוח, דלק, טיפולים שוטפים, כל אלה ועוד הן ההוצאות הקבועות הנלוות לאחזקת רכב, שעלולות לטפס מעלה במקרה של תאונה או תיקון הדורש מעורבות של מוסך. במקרה של רכבים גדולים, כל הסעיפים שהוזכרו אפילו יקרים מהממוצע, לכן כל החלטה שתעשו לגבי הרכב שלכם חייבת להיות החלטה מושכלת, לאחר שלקחתם בחשבון את כל המשתנים המשפיעים על ההוצאה החודשית על הרכב שלכם.

להחזיק רכב עולה לפעמים יותר ממחיר הרכישה

ברור שהשלב הראשון בבחירת הרכב שתרצו לקנות הוא קביעת התקציב לרכישתו, אך מחיר הרכב הוא לא הפרמטר היחיד בקבלת ההחלטה. עלות הרכב אינה מסתכמת במחירו, בעיקר במקרה ולא מדובר ברכב חדש.  ההוצאות השוטפות על תחזוקת ואחזקת הרכב עלולות להיות אפילו גבוהות יותר ממחיר הרכישה, לכן חשוב לנסות ולהעריך כמה יעלה להחזיק את הרכב טרם הקנייה, ולהחליט בהתאם. פרמטר שקל יחסית לבחון לפני הקנייה הוא עלויות הטיפולים וחלקי החילוף של הרכב. תוכלו לשאול את המוכר כמה עולים הטיפולים לרכב ולקבל מושג כלשהו לגבי עלות הטיפולים השנתית המינימלית.

גם הפרמטר של אובדן ערך הרכב הוא משהו שצריך לקחת בחשבון לפני הרכישה. אובדן הערך  אינו זהה בין כל סוגי הרכבים, ואפשר לבדוק זאת בעזרת רמת הביקוש בשוק לרכב. יכול להיות שרכב "נדיר" יותר יעלה לכם פחות בזמן הקנייה, אך כשתרצו למכור את עלולים לגלות שהוא איבד מערכו משמעותית והביקוש אליו נמוך. בנוסף, חלפים של רכבים פופולריים יהיו זמינים וזולים יותר, לעומת רכבים נדירים יותר שהחלפים שלהם עלולים להיות יקרים יותר או שיהיו חסרים דווקא שתזדקקו להם במיוחד.

באופן כללי מומלץ מאוד לבדוק את הרכב במוסך מורשה לפני הקנייה, אבל אם אתם ממש רוצים לחסוך את הכסף הזה, בקשו מהמוכר כמה שיותר מידע על היסטוריית הטיפולים, היכן טופל הרכב, מתי הטיפול הבא, כמה צפוי הטיפול לעלות וכדומה.

אל תתבלבלו, מה שאתם רוצים זה לאו דווקא מה שאתם צריכים

התהליך של רכישת רכב הוא לא ראציונלי בלבד, ויש בו גם הרבה חלומות ופנטזיות. לכן חשוב שתחליטו לפני הרכישה, על אילו צרכים הרכב שלכם באמת צריך לענות.

אם לדוגמה הרכב ישמש אתכם לנסיעות ממושכות בכל הארץ, הדגש יהיה על רכב עירוני, שיוכל לעמוד בפקקים ממושכים בלי לשרוף יותר מידי דלק ואולי אפילו כדאי לבחור בגיר ידני, החסכוני יותר בדלק. אם הצורך ברכב גדול לכל המשפחה מתעורר בעיקר ביציאה טיולים, חופשות או שמחות, ייתכן ועדיף לרכוש רכב קטן ולהשכיר רכב גדול (אולי אפילו ג'יפ לטיולי שטח) בשעת הצורך בלבד. לפעמים אפילו שווה להחזיק 2 רכבים קטנים ולא אחד גדול (עם אחד לנסוע רוב הזמן והשני, ישן וזול יותר, לגיבוי כשצריך לנסוע עם הילדים).

סעיף מפתיע שחשוב לבדוק – עלות ביטוח החובה

עלות הביטוחים נקבעת לפי סוג הרכב, נפח המנוע, מערכות הבטיחות המותקנות ברכב ועוד. ביטוח לרכב גדול יעלה בדרך כלל יותר מזה של רכב משפחתי רגיל, אבל גם כאן בעזרת כמה כללים פשוטים אפשר להוזיל אותו במאות שקלים. הכלל הראשון הוא לבדוק כמה יעלה לבטח במקום אחד, כי חלק מחברות הביטוח מעניקות הטבות והנחות לפוליסות שכוללות ביטוח חובה ומקיף. כלל נוסף וחשוב הוא לבדוק אילו ביטוחים מיוחדים מתאימים לכם.  נהג ללא היסטוריה של עבירות ותאונות זכאי למחיר נמוך יותר, נהג נכה זכאי להנחה בביטוח חובה, וחלק מחברות הביטוח נותנות הנחה ללקוחות ותיקים בעת חידוש פוליסת הרכב. חלק מחברות הביטוח מעניקות גם הנחה לשומרי שבת, אחרות יתנו מחיר נמוך יותר לנהגים מבוגרים, לנשים או לבני הזוג בלבד. במקביל, אל תשכחו לבדוק מה ההשלכות של הוספת נהגים באמצע תקופת הביטוח.

עוד נתון שחשוב לקחת בחשבון הוא גילו של הרכב. אם הרכב שלכם בן שבע שנים ומעלה, ייתכן ופוליסת ביטוח מקיף פחות כדאית ובחירה בביטוח צד ג' תהיה עדיפה.

עשו השוואות ובדיקות, לרשותכם אתרי השוואות מחירים של ביטוחים קלים מאוד לתפעול ומרכזים לכם את כל המידע במקום אחד.

תחזוקה טובה תחסוך כסף

במיוחד כשמדובר ברכב לא חדש שסוחב בנאמנות משפחה שלמה, מומלץ לא לחסוך בתחזוקת הרכב. גם מבחינת בטיחותית כמובן אבל גם מבחינת העלויות. לתדירות ואיכות התחזוקה יש השפעה ישירה על עלויות כמו צריכת הדלק, בלאי של חלפים והיקף הטיפולים הדרוש. בדיקה של שמן ומים פעם בשבוע-שבועיים תעזור לכם לשמור על המנוע לאורך זמן ולזהות בעיות בזמן. אם תזהו מחסור בשמן, כדאי מאוד לבדוק במוסך אם יש בעיה. הקפידו על לחץ האוויר בצמיגים על פי הוראות היצרן, צמיגים שחסר בהם אוויר מגדילים את צריכת הדלק של הרכב. אם יש צורך בחלקי חילוף, ואין לכם אחריות יצרן, כדאי לבדוק את מחירם של חלפים שאינם מקוריים. חלקים לא מקוריים יהיו בדרך כלל זולים משמעותית ובאיכות סבירה. היום תוכלו לרכוש חלפים דרך איביי בקלות, ולחסוך הרבה מאוד כסף.

נהיגה נכונה תשמור על הרכב

נהיגה נכונה נחשבת גם היא למרכיב חשוב בתחזוקת הרכב, ויכולה לחסוך לכם בצריכת הדלק ובבלאי מיותר וכמובן למנוע תאונות ולהגן על המשפחה שלכם. נהיגה פרועה, האצות, בלימות,  שוחקות את צמיגי הרכב, כמו גם את הבלמים והמנוע, ומבזבזות דלק יקר. גם העמסת הרכב בציוד מיותר והפיכת תא המטען למחסן נייד, מגבירה את צריכת הדלק ומכבידה על המנוע. כל שינוי במהירות הנסיעה מגדיל את צריכת הדלק, את שחיקת הצמיגים ותיבת ההילוכים.

ככל שתיסעו מהר יותר, צריכת הדלק תעלה.  נסיעה במהירות של 120 קמ"ש תוביל   לעלייה של  כ-20% בצריכת הדלק מנסיעה במהירות של 100-90 קמ"ש.

קניתם רכב גדול? צמצמו נסיעות

אם רכשת רכב גדול לכל המשפחה, השתדלו לצמצם בנסיעות קצרות בהן רק אתם ברכב. נסו לרכז את הסידורים השוטפים שלכם ליום אחד, והשתמשו ככל האפשר בתחבורה ציבורית. אפשרות נוספת היא לקבוע יום בשבוע בו שאתם לא משתמשים ברכב. בחישוב שנתי התנהלות כזו יכולה לחסוך אלפי שקלים.

השוו את מחירי הדלק

במיוחד כשמדובר ברכב גדול, ההוצאה על תדלוק היא כבדה ומשמעותית. גם כאן השוואת מחירים עשויה לחסוך לכם ובגדול. באתרים שמפרסמים את מחירי הדלק והסולר בתחנות הדלק השונות תוכלו למצוא את התחנה הזולה ביותר הקרובה אליכם. בתחנת הדלק השתמשו בשירות עצמי שמוזיל את מחיר התדלוק.

נסיעות שיתופיות – כולם מרוויחים

השימוש בשיטת הקארפול לפיה אתם מציעים טרמפ תמורת תשלום לאנשים שרוצים להגיע ליעד שלכם, יכולה להיות win win  לכולם. אם אתם גרים בסביבה בה לא לכולם יש רכב צמוד, האפשרות הזו יכולה לעשות שירות מעולה לשכנים ולקרובים, ולעזור לכם במימון הוצאות הדלק.

שתפו את הפוסט

אל תפספסו שום מאמר
הטבה או הנחה!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו

משלוח
עד הדלת

תוך 2-5 ימי עסקים

משלוח עד פתח הדלת (או משלוח מוזל יותר לנקודות ההפצה של צ'יטה).

משלוח חינם בקניה מעל 450

החזרה קלה

אנחנו נשלח אליך שליח על חשבוננו לאסוף את המוצר חזרה.

תוכל/י להחזיר את המוצר תוך 60 יום(!) ולקבל את מלוא הכסף בחזרה. 

החזר כספי מלא

רוצה להחזיר את המוצר?
לא משנה אפילו למה.

תוכל/י להחזיר את המוצר תוך 60 יום(!) ולקבל את מלוא הכסף בחזרה. אפילו המשלוח עלינו.

תשלום מאובטח

אתר מילי מאובטח בתקן PCI המחמיר ביותר בארץ.

זה אומר שאנחנו לא שומרים את כרטיסי האשראי שלך בכלל, אלא הם נשלחים לסליקה בחברת האשראי ונמחקים באותו הרגע.

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו

ולא תפספסו שום מאמר או טיפ שיכול לחסוך לכם המון